NVHK
Image default
Dienstverlening

lles over bezoekersregistratie en AVG

Bezoekersregistratie en AVG, hoe zit dat eigenlijk? Wanneer mensen je bedrijf bezoeken, zijn er diverse manieren om hen te registreren. Zo is het mogelijk om gebruik te maken van papieren inschrijflijsten bij de balie. Echter is dit volgens de AVG-wet verboden. Er zijn ook toegangscontrole systemen die je bezoekers automatisch registreren binnen een bezoekers en urenregistratie systeem en dit ook kunnen koppelen aan je agenda. In dit artikel vertellen wij je meer over de bezoekersregistratie en AVG en kom je te weten wat de voordelen hiervan zijn. Ook vertellen we je op welke manier je de bezoekers van jouw pand het beste kunt registreren. Lees snel verder voor meer informatie.

Bezoekers registreren verplicht

Volgens de Arbowet is het verplicht om bezoekers van je pand te registreren. Dit is verplicht, omdat hulpverleners precies moeten weten hoeveel bezoekers er in het pand zijn wanneer sprake is van calamiteiten. Wanneer je de bezoekers niet registreert, kan dit voor vervelende consequenties zorgen. Voor jezelf is het ook prettig om te weten wie zich in het pand bevindt. Zo weet je meteen of iemand die aanwezig is wel of niet in het pand hoort te zijn op een betreffend moment en kun je indien nodig direct gepaste actie ondernemen.

Deze gegevens registreer je

Welke informatie geregistreerd dient te worden, hangt af van het doel van de registratie. Echter wordt meestal de voornaam, achternaam en bedrijfsnaam van de bezoeker geregistreerd. Ook kan het zijn dat geregistreerd wordt waarvoor de bezoeker komt en welke contactpersoon of afdeling hieraan verbonden is. Bij het registreren van gegevens dient ook een aankomst- en vertrekdatum geregistreerd te worden. Zo is altijd duidelijk wie er wanneer in het pand aanwezig is. Let op: dit mag niet op een papieren velletje zijn dat op de balie licht. Dit is verboden. Iedereen kan zo namelijk inzien wie er voor hem of haar in het pand aanwezig is geweest. Ook kan er zo andere informatie over je bedrijf worden ingezien, zoals bijvoorbeeld dat er een advocaat op bezoek is geweest, met wie je zaken doet, enzovoort. Dit is informatie die je niet aan elk paar ogen wilt laten zien.

Bezoekersregistratie en AVG: hoe zit dit?

Bezoekersregistratie is volgens de AVG toegestaan en volgens de Arbowet verplicht. Wanneer je bezoekers registreert dien je ervoor te zorgen dat de gegevens op de juiste manier verwerkt worden en ook goed beveiligd zijn. Wanneer je een papieren inschrijflijst bij de balie hebt liggen, kunnen andere bezoeker de gegevens zien van wie voor hen op bezoek geweest is. Daarom is besloten deze regel te wijzigen. Het beste wat je kunt hebben om bezoekers te registreren, is een speciaal toegangscontrole systeem. Denk bijvoorbeeld aan een bezoekersregistratie systeem van primion. Hierin worden enkel gegevens opgeslagen die noodzakelijk zijn. Deze gegevens worden tevens niet langer bewaard dan vereist.

De voordelen van strategische personeelsplanning en bezoekersregistratie

Strategische personeesplanning biedt diverse voordelen in combinatie met een juiste bezoekersregistratie. Zo draagt het niet alleen bij aan een veilige omgeving, maar kun je ook altijd zien wie er wanneer in het pand is. Wij hebben de voordelen van bezoekersregistratie AVG voor je op een rij gezet: – Hogere mate aan veiligheid: je ziet precies wie er in het pand is en wanneer – Reguleert het bezoekersverkeer – Geeft inzicht in hoeveel personen er in het pand aanwezig zijn, wat erg belangrijk is indien er een ontruiming plaats moet vinden – De aanwezigheid van bezoekers in een specifieke periode kan worden teruggezien

Ontdek de primion software voor jouw toegangssysteem

Wil jij profiteren van de voordelen van elektronische toegangscontrole? kies dan voor een toegangssysteem van primion. Met onze beveiligingsoplossingen zijn jouw eigendommen ongetwijfeld veilig. Wij hebben al duizenden klanten tevreden gesteld met onze beveiligingsoplossingen. Dit zijn belangrijke partijen in diverse sectoren. Denk aan de overheid, de logistiek, gezondheidszorg, banken en nog veel meer. Grote kans dat je zonder dat je dit wist al eens te maken hebt gehad met ons toegangscontrole systeem met druppel.

Het toegangscontrole systeem van primion

Bij primion kunnen wij iedere situatie aan. Of je nu alleen een kast of locker wilt beveiligen, een bouwwerf of een inkom, het kan allemaal met een druppel, badge, keycord of andere beveiligingsopties. Wij zorgen ervoor dat jouw elektronische toegangscontrole geschikt is voor zowel bezoekers als medewerkers binnen je gehele organisatie. Stel dat er een situatie is waarin er een hoge mate van veiligheid vereist is, dan kunnen wij hierin voorzien. Strenge richjtlijnen en zwaardere bedrijfsprotocollen gaan perfect samen met de hoge mate aan veiligheid die primion kan bieden. Dit kan met tweestapsverificatie, waardoor ongewenste gasten en vervelende situaties buiten je bedrijfspand zullen blijven.

Kies voor primion Benelux toegangscontrole en urenregistratie met druppel

Wil je bezoekersregistratie die aan de AVG wet voldoet? Kies dan ook voor de elektronische toegangscontrole van primion. Met onze prime webaccess software heb je overzicht over de toegang tot deuren, slagbomen, liften, rolluiken, sluizen en nog veel meer. Ook kun je de toegangsrechten tijd- en locatiegebonden maken, zodat je altijd weet wie wanneer en waar toegang heeft. Hierbij wordt alles digitaal geregistreerd. Met primion bezoekersregistratie AVG heb je de beveiliging van jouw bedrijfspand altijd in orde. Neem direct contact op voor meer informatie en stel ons je vragen of kies direct voor onze elektronische toegangscontrole of urenregistratie.

https://www.primion.nl/